دوستان عزیزچنانچه به نرم افزار یا بازی یا کتاب خلاصه هر چی که نیاز داشتید در قسمت ارسال نظر اعلام کنید تا برای دانلود شما عزیزان فراهم کنیم welcom to my weblog(peyman ebrahimi ahmad abad

دانلود فیلم,آهنگ,نرم افزار,بازی,عکس,کتاب آموزشی
دانلود فیلم,آهنگ,نرم افزار,بازی,عکس,کتاب آموزشی
Today news

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که مجلس باید به دنبال هدفمندی یارانه ها باشد نه حذف یارانه ها، گفت: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی نباید پیشنهادی در جهت حذف یارانه ها دهند چرا که حذف یارانه نان و برق، مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، 'الیاس نادران' نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس، پیشنهاد حذف قسمت 'ب' بند 10 لایحه بودجه سال 1391 کل کشور را که درباره هدفمندی یارانه ها است، مطرح کرد.

در این بند مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال برای یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه،‌ در نظر گرفته شده است.

'محمدرضا میرتاج الدینی' معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن مخالفت شدید با این پیشنهاد گفت: هدفمندی یارانه ها از مسایل مهمی است که با تعامل دولت و مجلس بخوبی جلو رفته است و قطعا اگر بخواهیم آن را ادامه دهیم، نیازمند تعامل بیشتر مجلس با دولت هستیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: بنده از این پیشنهاد حذف بسیار متعجب هستم . ما همواره بیان کرده ایم که به دنبال هدفمندی یارانه ها هستیم نه در جهت حذف یارانه ها در حالی که این پیشنهاد در جهت حذف یارانه ها است.

میرتاج الدینی افزود: کسانی که این گونه پیشنهادها را می دهند ، همواره می گویند به مردم فشار نیاید و گرانی ایجاد نشود ولی این گونه اقدامات و پیشنهادات بر مردم فشار ایجاد می کند.

وی با بیان این که در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها، عده ای دست و پای دولت را بسته بودند و نمی خواستند بگذارند که قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شود، اظهارداشت: دولت به رغم این موضوع، توانست بخوبی این قانون را اجرایی کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: اگر مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال یارانه نان و برق را حذف کنیم یا باید قیمت ها را به حالت اولیه برگردانیم یا بگوییم که ما قیمت ها را اضافه کردیم و یکسال یارانه نان دادیم و دیگر نمی دهیم.

میرتاج الدینی تصریح کرد: اگر یارانه نان و برق حذف شود ، صنعت برق نمی تواند به کار خود ادامه دهد.

وی خطاب به پیشنهاد دهندگان گفت: شما که با افزایش قیمت ها مخالف بودید، چطور امروز این صحبت ها را مطرح می کنید؟

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد:‌اگر یارانه نان و برق حذف شود، تبعات منفی در جامعه ایجاد می شود.

میرتاج الدینی هدفمندی یارانه ها را مدل موفقی در جامعه جهانی دانست و خطاب به برخی نمایندگان گفت: شما بسیار علیه آن حرف زدید و آن را تخریب کردید و اگر بنا باشد هر سال، بخشی از آن را حذف کنید نمی شود آن را اجرایی کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه بسیاری از اقتصاددانان بر موفق بودن هدفمندی یارانه ها تاکید کرده اند، تاکید کرد: اگر ما مابه التفاوت قیمت برق و نان را ندهیم، مانع بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اجرای هدفمندی یارانه ها می تواند در محدوده تورم 10 درصدی کنترل ایجاد کند.

*** مخالفت سخنگوی کمیسیون تلفیق با پیشنهاد نادران

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس نیز در مخالفت با پیشنهاد 'الیاس نادران' گفت: هدفمندی یارانه ها از بحث های حساسی است که مجلس به آن توجه ویژه ای دارد.

مفتح با بیان این که کمیسیون تلفیق نگاه ویژه ای به گرانی ها در کشور داشته است، افزود: در این کمیسیون، 56 هزار میلیارد تومان برای اصلاح قیمت های انرژی و کالاها حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اختصاص داده است.

وی افزود: 10 هزار میلیارد ریال یارانه نان و برق از محل افزایش قیمت ها به دست نمی آید بلکه از منابع عمومی بودجه حاصل می شود و اگر این مبلغ حذف شود، باز هم توزیع می شود ولی به شکل غیرهدفمند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تاکید کرد: بهتر است ما این مبلغ را به طور هدفمند در لایحه بودجه توزیع کنیم و نمایندگان بدانند که حذف و یا بودن آن، تاثیری در گرانی ها ندارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از سخنان معاون پارلمانی رئیس جمهور و سخنگوی کمیسیون تلفیق، با 68 رای موافق، 79 رای مخالف و 27 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه علنی با پیشنهاد الیاس نادران مخالفت کردند و اجازه دادند تا یکصد هزار میلیارد ریال یارانه نان و برق در لایحه بودجه باقی بماند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ 25 / 2 / 1391برچسب:, توسط پیمان ابراهیمی

<